Medewerkers

Karla van Knippenberg vertelt:

‘Als je de kernwaarden niet in je hebt, dan moet je niet in de zorg gaan werken’

Als medewerker cliëntenservice heb ik vooral contact met de toekomstige cliënten van Maaswaarden. Wij doen de intake, houden ons bezig met alle zaken rondom wachtlijstbeheer en we doen de kennismaking met de cliënt en de familie. Daarna plannen we de opname en zorgen we dat alles daaromheen goed geregeld wordt. Zodra de cliënt daadwerkelijk naar ons verhuist, dan volgt er een opnamegesprek op de afdeling. Dat wordt meestal verzorgd door de afdeling zelf.

Ik ben zelf ook weleens operationeel werkzaam op de afdeling, zo ervaar ik ook hoe de zorgverlening in de praktijk uitpakt. De cliënten zijn gebaat bij vaste medewerkers, want er is dan een vaste structuur. Dit resulteert in tevreden cliënten waardoor cliënt minder belt en minder zorgvragen heeft.

We vinden het belangrijk om de zorg zo in te richten dat de overgang van de verhuizing zo klein mogelijk is. Alles wat de familie voorheen deed, hoeft niet te stoppen bij de opname. Kwam de familie bijvoorbeeld geregeld eten toen de cliënt nog zelfstandig woonde, dan proberen we te regelen dat dit ook na de opname nog mogelijk is. En dat geldt ook voor de cliënt zelf. We moedigen de cliënt altijd aan om te blijven doen wat deze zelf nog kan. Bij die eerste kennismaking vertellen we dat ook.

Als ik kijk naar de kernwaarden van Maaswaarden, dan denk ik dat deze waarden niet alleen voor Maaswaarden gelden. Liefdevol, respectvol en waardevol zijn ook begrippen die horen bij je basisattitude. Die heb je als het goed is van nature al bij je als je in de zorg werkzaam bent. Als je dat niet in je hebt, moet je niet met mensen gaan werken en al zeker niet in de zorg. Die kernwaarden zie ik dus ook echt terug in de manier waarop ik mijn werk doe.

Wat dat betreft is Maaswaarden ook een hele fijne organisatie om voor te werken. Als personeel wordt er ook echt aan je gedacht. Zo heeft de bestuurder zich hard gemaakt dat we allemaal de zorgbonus kregen en ben je ziek dan kun je een bloemetje verwachten. In mijn werk zoek ik steeds weer nieuwe uitdagingen. Binnen Maaswaarden heb ik dan ook al in verschillende functies en op beide locaties gewerkt. Maar het feit dat ik al 22 jaar met hetzelfde plezier naar mijn werk ga, geeft wel aan hoe fijn ik het hier vind.

Karla van Knippenberg

Medewerker Cliëntenservice

terug naar verhalen

Deel pagina op

Gerelateerd

Medewerkers
“De betrokkenheid van Maaswaarden brengt mij altijd een glimlach op mijn mond”
Liselotte van Bokhoven
- Bestuurder Maaswaarden ouderenzorg
Bewoners
‘De mensen van de thuiszorg doen hun werk heel precies’
Mevrouw M. Schalk – Elsinga
- Cliënt thuiszorg
BewonersVrijwillige collega's
‘Ze voelen goed aan wanneer mensen extra aandacht kunnen gebruiken’
Meneer en mevrouw Hendriks
- Cliënten thuiszorg
Medewerkers
“Als ik oudere mensen in de kappersstoel had, kwam het verzorgende in me naar boven”
Tamara van Tilborg
- Verzorgende IG, afdeling het Anker, somatiek